Istoria Covalact - Covalact de Țară

Istoria Covalact

Covalact este unul dintre cei mai mari producători de lactate din România cu o tradiție de peste 40 de ani în fabricarea produselor lactate. Compania are în prezent un număr de aproximativ 560 de angajați care lucrează în fabricile din Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc.

Pe parcursul celor peste patru decenii de existență, compania a trecut prin mai multe etape care au contribuit la atingerea pragului actual de dezvoltare:
Intreprinderea de colectare si industrializare a laptelui Covasna Intreprinderea de colectare si industrializare a laptelui Covasna Cea mai recenta achizitie a grupului este o noua linie de productie pentru Branzica de Casa Cea mai recenta achizitie a grupului este o noua linie de productie pentru Branzica de Casa

COVALACT s-a înfiintat în anul 1969 sub denumirea de Intreprinderea de colectare si industrializare a laptelui Covasna;COVALACT s-a înfiintat în anul 1969 sub denumirea de "Intreprinderea de colectare si industrializare a laptelui Covasna", formata din trei sectii de productie fiecare profilate pe altfel de produse:
 - Secția Baraolt, ce producea brânzeturi fermentate (Trapist, Olanda), caşcaval (Dalia, Penteleu, Afumat Baraolt) şi lapte concentrat cu zahar.
  - Secţia Târgu Secuiesc producea lapte de consum, produse proaspete.
 - Secţia Sfântu-Gheorghe producea lapte de consum, produse proaspete, brânzeturi proaspete, iar în 1975 s-a început producţia de lapte praf şi unt.




În 1990, Covalact a fost printre primele firme care s-a constituit ca societate pe acţiuni cu capital majoritar de stat.

În 1993 conducerea societatii a luat hotarârea de a începe privatizarea. Astfel, începând cu luna noiembrie 1994, S.C. COVALACT S.A. este înregistrata la Registrul Comertului ca societate privata, cu un numar de 417 acţionari.În 1993 conducerea societatii a luat hotarârea de a începe privatizarea. Astfel, începând cu luna noiembrie 1994, S.C. COVALACT S.A. este înregistrata la Registrul Comertului ca societate privata, cu un numar de 417 acţionari.

În 2003 Covalact a început parteneriatul cu grupul olandez Campina prin care s-a produs retehnologizarea şi modernizarea fabricii din Sfântu Gheorghe, în vederea fabricarii de iaurturi şi smântâna sub marca Campina pentru întreaga piaţa din România. Acest lucru a înlesnit şi diversificarea portofoliului de produse sub marca Covalact şi lansarea unor reţete noi, superioare pentru produsele existente. Parteneriatul cu Campina s-a încheiat în anul 2012.

În iunie 2007, pachetul majoritar este preluat de SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, un fond privat de investiţii care numara printre investitorii sai BERD (Banca Europeana de Reconstrucţie şi Dezvoltare) şi OPIC (Oficiul Pentru Investiţii în Strainatate, o agenţie a Guvernului SUA ). Astfel, compania intra într-o etapa noua a evoluţiei sale pe piaţa lactatelor din România.
În aprilie 2008 fondul de investitii preia, prin intermediul Covalact, societatile Primulact si Lactate Harghita.

În primii 10 ani post-privatizare, investitiile au depasit 4 milioane euro, la care s-au adaugat alte 3 milioane de euro prin intermediul programului Sapard derulat pana la sfarsitul lui 2007. De la achizitie si pana in prezent SigmaBleyzer a directionat pentru investitii peste18 milioane de euro.

În 2012 Covalact inaugureaza la Sfântu Gheorghe noul centru logistic pentru produse lactate, ca urmare a unei investitii de 5 milioane de lei. Depozitul are o capacitate de 1.400 de paleti, echivalentul a peste 700 tone de produse si deserveste cele doua fabrici ale grupului Covalact, de la Sfântu Gheorghe si Miercurea Ciuc.

In 2016 COVALACT achizitioneaza o noua linie de productie pentru Branzica de Casa, in urma unei investitii de peste 3 milioane de euro.Cea mai recenta achizitie a grupului este o noua linie de productie pentru Branzica de Casa, in urma unei investitii de peste 3 milioane de euro, care a fost inaugurata pe 13 octombrie 2016.

Initiativa Covalact vizeaza dublarea capacitatii de productie si ambalare pentru unul dintre cele mai de succes produse din portofoliul companiei: Branzica de Casa de la Covalact de Tara, singurul produs de tip cottage cheese fabricat in Romania, din lapte integral romanesc. Branzica de Casa este lider de piata dominant cu o cota de piata in volum de 46% in comertul modern pe prima jumatate a anului 2016 (conform Nielsen)

Noua linie, ce dispune de o tehnologie ultramoderna, funcţioneaza acum în fabrica Covalact din Sfantu Gheorghe, judeţul Covasna şi are o productivitate înalta care permite productia unui volum de 200 tone Branzica de casa pe luna si ambalarea unui volum de 11.000 pahare de branzica pe ora.

În prezent Grupul Covalact are 560 de angajati si doua fabrici la Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc. Grupul realizeaza 100 de produse reprezentând o cantitate lunara de lactate de aproximativ 2500 tone.

Creat în 2010, brandul Covalact de Tara a beneficiat de suport TV si a fost sustinut de proiecte de extindere a distributiei. De la un brand distribuit zonal în 2007, Covalact de Tara a devenit astazi unul national, prezent atât pe rafturile marilor magazine, cât si la micii comercianti.

Ca urmare, notorietatea brandului Covalact de ţara a crescut semnificativ, brandul Covalact de Tara devine din ce in ce mai cunoscut si iubit de catre romani, lucru dovedit de studii si topuri realizate la nivel naţional.

În prezent, brandul Covalact de ţara este lider de piaţa sau ocupa poziţii de top la mai multe categorii de produse lactate Brânzica de Casa, Fagaraş, Brânza proaspata de vaci, Lapte Batut, Sana, Chefir, Iaurturi albe, Brânza de Burduf, Unt .


Certificare TUV

Cele doua fabrici ale grupului Covalact, situate la Sfântu Gheorghe, respectiv la Miercurea Ciuc, deţin certificate pentru realizarea tuturor produselor în sistemul de management al calitaţii ISO 9001:2008 şi cel de siguranţa a alimentului FSSC 22000:2010.
Certificatele sunt acordate de catre TÜV Thuringen, organism acreditat internaţional de catre Consiliul German de Acreditare DAR/TGA şi sunt recunoscute în întreaga lume.
Aceste certificari atesta capabilitatea noastra de a furniza consumatorilor produse de cea mai buna calitate şi sigure pentru consum, fabricate în condiţii de igiena maxima şi procese atent monitorizate în fiecare etapa.