Pe prispă vă poftesc, de Covalact
de Țară să vă povestesc!

 

Povestea Noastră

1969

Povestea Covalact de Țară a început în 1969 cu fabrica de stat înființată sub denumirea de „Întreprinderea de colectare și industrializare a laptelui” din Covasna. Covalact era o fabrică mică, locală, care producea lactate simple, cu gust autentic.

1990

După Revoluția din 1989, întreprinderea Covalact a devenit societate pe acțiuni cu capital majoritar de stat, iar în 1994 s-a privatizat, având 417 acționari minoritari. Și producția de produse lactate cu gust bun a continuat, deși vremurile și conducerea s-au schimbat.

2003

După 2003, odată cu începerea parteneriatului cu grupul olandez Campina, fabrica Covalact a fost modernizată și retehnologizată, portofoliul de produse lactate s-a diversificat și au fost create multe rețete noi, adaptate cererilor pieței în creștere.

2007

În iunie 2007, pachetul majoritar a fost preluat de fondul privat de investiții SigmaBleyzer și compania a intrat într-o etapă nouă a evoluției sale. Datorită investițiilor de peste 18 milioane de euro, atât în producție, cât și în comunicare, brandul Covalact de Țară a devenit unul dintre cele mai îndrăgite branduri ale românilor.

2010

Odată cu anul 2010, brandul Covalact de Țară începe să comunice pe TV, cucerind inimile consumatorilor prin umor și prin stilul autentic românesc. Astfel, de la un brand distribuit zonal, Covalact de Țară devine un brand național, prezent atât pe rafturile marilor magazine, cât și la micii comercianți.

2016

În octombrie 2016, grupul a inaugurat o nouă linie de producție pentru Bulgărași de Brânză, cu o investiție de peste 3 milioane de euro, dublând astfel capacitatea de producție pentru unul dintre cele mai de succes produse din portofoliul companiei.

2016

În decembrie 2016, compania COVALACT devine parte a grupului internațional Lactalis, cel mai mare producător de produse lactate din lume, care investește constant în extinderea capacității de producție, în calitatea produselor și în extinderea portofoliului.

2023

În 2023, brandul Covalact de Țară trece printr-un proces de modernizare a imaginii, bucurându-se de un logo nou, minimalist, etichete mai vizibile la raft, cu poze apetisante ale produselor și o platformă de comunicare reîmprospătată, adaptată nevoilor în creștere ale brandului.

Despre brand

Cunoscut și recunoscut drept brandul „prea bun, prea ca la țară”, Covalact de Țară s-a poziționat încă de la început în mintea și inima consumatorilor drept un brand românesc autentic, ale cărui produse păstrează gustul autentic de la țară și rețeta tradițională.

Covalact de Țară este unul dintre cele mai iubite branduri din România, iar „Prea bun, prea ca la țară” e probabil cel mai cunoscut slogan, fiind cel mai des utilizat în conversațiile online, conform unui studiu ZURF din 2014. După 15 ani de la momentul lansării, sloganul „prea bun” e folosit în continuare atât în conversațiile zilnice, cât și în postările din social media, fiind intrat definitiv în folclorul autohton al poporului român.

Conform topului anual realizat de revista BIZ, Covalact de Țară se află pe locul 6 în 2024 în topul celor mai iubite și mai puternice branduri românești, înregistrând o creștere constantă în popularitate încă din 2010, când a intrat în top direct pe locul 44.

Pe lângă popularitate, brandul Covalact de Țară se bucură de o imagine pozitivă în rândul consumatorilor, fiind considerat un brand de încredere ce oferă produse sănătoase, din ingrediente 100% naturale. Astfel, conform specialiștilor în parenting, brandul Covalact de Țară ocupă locul 2 în 2015 în topul celor mai sănătoase și de încredere branduri, produsele sale fiind percepute drept naturale, sigure și de calitate.

Covalact de Țară și-a dorit și a reușit să fie brandul care întărește conexiunea românului cu gustul de țară al produselor lactate, care promovează prin tot ceea ce face reîntoarcerea la valorile simple, sănătoase, tradiționale.

Deși de-a lungul timpului au fost multe schimbări în producție și modul de comunicare, a rămas neschimbată dorința Covalact de Țară de a aduce pe masa românilor produse cu gust adevărat de țară, care să respecte rețeta tradițională.

Istoria LOGO-urilor

2007
2012
2016
2023